Skip to main content

Warnemünderwoche 2006

Den 69. Warnemünder woche kørerer for fuldt skrue frem til den 9/7. fra lørdag til og med mandag (1.-3. juli) blev sejladserne for A-Cat afviklet. Lørdagens vejr kunne man ikke klage over: sol, 30 grader og op til 10m/s - en sjælden men lækker cocktail.

Catamaranerne (A-Cat og Formula 18) var placeret på den brede strand i et lille afspæret område, som holdt de fleste af turisterne væk fra den ellers totalt overfyldte strand - det er blevet sommer!

Jeg havde bestilt mig et nyt testsejl som skulle komme op fra Italien - men det var desværre ikke nået helt op til Kbh. inden jeg skulle afsted. Men med lidt koordinationsarbejde mellem forhandleren, speditøren, lastbilchauføren og mig lykkedes at arrangere et "rendez vous" på en tankstation ved motorvejen, hvor jeg fik hevet sejlet ud af en lastbil og kunne fortsætte til Warnemünde.

Fredag aften fik jeg målt sejlet ind, lørdag morgen blev reklamer og sejlnummer klistret i, og så var jeg klar. (Men det kunne nu ha været rart at ha prøvet sejlet bare en enkelt gang inden jeg skulle i kamp...)

Lørdagenssejladser startede ud med 4 m/s, men i løbet af dagen nåede vindstyrken op og runde de 10 m/s fra nordøstlige retninger, så bølgerne begyndte også at rulle ind. Tidligere havde jeg haft problemer med at følge tyskerne på kryds, men det problem havde vi prøvet at gøre noget ved med det nye testsejl, og det så ud til at fungere. På læns kørte det endnu ikke så godt som med det gamle sejl i den lette luft, men efterhånden som vinden tiltog, blev "downwind performance" bedre. Da dagen var omme var der 3 førstepladser og en 4. plads i kassen - pg dermed havde jeg lagt mig i førring.

Søndagen bød på let vind, men det lykkedes at afvikle 3 sejladser, og igen fik jeg lavet 2 førstepladser og en 5. plads, hvilket var nok til at holde førringen. Generelt var vi 4-5 både der sejlede meget tæt helt fremme - intet var afgjort inden mållinien var krydset.

Mandag var vinden meget let og ustabil, og længe lå vi og ventede på vind. Der blev startet én gang, men den sejlads blev afbrudt da vinden begyndte at dreje kraftigt og dø hen igen. Ved 13 tiden blev der igen startet, og vi fik en sejlads som dag stadigvæk var præget af huller og drejere, men en 3. plads kunne det blive til for mit vedkommende. Det gode var dog at jeg havde fået testet nogle forskellige trim af sejlet på læns, hvor hastigheden nu igen så ud til at være på plads.

Ved 8 sejladser var der 2 fratrækkere, så det blev til 5 førstepladser og en tredjeplads - og dermed den samlede sejr.

Mere kan ses på www.warnemünder-woche.com